بازدید 5482

احتکار خودرو توسط ایران خودرو با توجه به ثبت رکورد تولید دور از ذهن است 

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن رد شایعه احتکار خودرو توسط شرکت ایران خودرو عنوان کرد: عدم هماهنگی میان وزارت صمت و شورای رقابت در رابطه با برگزاری مرحله سوم فروش خودرو و فرصت طلبی عده ای از تصمیمات ناهماهنگ متولیان صنعت خودرو عامل انتشار چنین شایعاتی است.  
کد خبر: ۱۱۹۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ 01 October 2023

سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی در واکنش به شایعاتی مبنی بر احتکار خودرو از سوی شرکت ایران خودرو با هدف اخذ مجوز افزایش قیمت اظهار داشت: متاسفانه تعلل وزارت صمت و شورای رقابت به عنوان متولیان سامانه یکپارچه در برگزاری مرحله سوم فروش خودرو موجب فرصت طلبی دلالان از این موضوع شده و عده ای سودجو سعی دارند از کوچکترین التهاب در عرضه خودرو سواستفاده کرده و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار خودرو را افزایش دهند. 
وی یادآور شد: اگرچه شرکت های خودروساز دولتی و خصوصی به دنبال دریافت مجوز برای افزایش قیمت محصولات خود هستند اما شایعه احتکار خودرو توسط ایران خودرو در شرایطی که دو خودروساز بزرگ دولتی به دنبال ثبت رکورد تولید هستند دور از ذهن است و به نظر می رسد این شایعات ناشی از عدم هماهنگی میان وزارت صمت و شورای رقابت برای برگزاری مرحله سوم فروش خودرو و فرصت طلبی عده ای از تصمیمات ناهماهنگ متولیان صنعت خودرو باشد.   
این کارشناس صنعت خودرو ضمن رد این موضوع که الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای تعلیقی 85 گانه موجب تاخیر در عرضه خودرو از سوی شرکت های خودروسازی شده است، گفت: خودروسازان از سال‌ها پیش برای پیاده سازی استانداردهای 85 گانه برنامه ریزی کرده و تولید خودروهایی که قادر به پاس کردن این استانداردها نمی باشند را متوقف کرده اند. ضمن این‌که آمار تولید در شش ماه نخست امسال حاکی از رشد تولید خودرو است. بنابراین احتکار خودرو توسط ایران خودرو با توجه به رشد تولید و عرضه خودرو موضوعیت ندارد. 
ابراهیمی نژاد رفسنجانی در پایان با اشاره به تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو خاطرنشان کرد: دپو خودرو در پارکینگ ها با این حجم از تولید برای ایران خودرو مقرون به صرفه نبوده و قطعا تعمدانه نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی